Faciliteter og services

På Helsingør Nordhavn sætter vi god service i højsædet. Vi har en lang række unikke faciliteter og services at tilbyde såvel vores faste bådejere som gæstesejlerne. Bl.a. kan du størstedelen af året få din båd på land, så den kan repareres og serviceres. Nedenfor kan du læse mere om havnens faciliteter og services.

Slæbesteder

Helsingør Nordhavn råder over 2 slæbesteder til søsætning af trailerbåde.
Slæbestederne er placeret på spidsen af Søndre Mole ind mod havnebassinnet. Det er tilladt at bruge begge slæbesteder, men havnepersonalet har altid fortrinsret til det sydlige slæbested, når havnen søsætter/optager både. Der er ved det nordlige slæbested placeret et spil med max. belastning på 600 kg.

Priser finder du her

Dagskort til slæbestederne købes i automaterne ved Havnekontoret, Søndre Mole og Nordre Mole. Årskort købes på Havnekontoret eller betales online her og sendes til dig med posten.

Brændstofsalg

På Midtermolen i Nordhavnen finder du vores brændstofsalg.
Der kan kun betales med betalingskort.

Produkter
Benzin, blyfri oktan 95
Diesel, B0 Delux (dvs. helt uden biomassetilsætning)

Mastekran

Vores kran er ca. 18 meter høj og kan klare de fleste almindelige typer master.
Alle sejlere kan gratis bruge mastekranen. Kranens maxbelastning er 500 kg.
Al brug sker på eget ansvar.

Reparationer og værksteder

På Nordhavnen er der forretninger og værksteder, der kan udføre båd-, udstyrs- og sejlreparationer. Forretningernes hjemmesider og kontaktinformationer finder du under menupunktet ’Erhvervskunder’.

Adgang til el, vand og fællesfunktioner

Vand
Adgang til vand gratis. Du forsyner dig blot fra slangerne på broer og kajer.

El, toiletter, bad og vaskeri
Adgang til disse faciliteter kræver et Tally-kort – i daglig tale kaldet et ’forbrugskort’.

Du skal henvende sig på havnekontoret for at få lavet et ’Medlemskort’. Kortet gælder for et år af gangen, og du kan selv opdatere det i automaterne under ’Medlemsservice’. Automaterne er placeret ved Havnekontoret, Søndre Mole og Nordre Mole. Så længe der er penge på kortet, har du adgang til el og fællesfaciliteter. Du sætter flere penge på kortet i automaten under ’Medlemsservice’.

De penge, du sætter ind på kortet, forbliver på kortet – også selv om du skulle glemme at opdatere det. Hvis du ikke vil have kort mere, kan du komme ind på havnekontoret, hvor vi refunderer evt. uforbrugte midler.

Wi-Fi

På Nordhavnen har vi gratis Wi-Fi. Navnet på vores Wi-Fi er forskelligt alt efter, hvor du ligger i havnen. Prøv dig frem for at se, hvilket der virker bedst netop der, hvor du ligger.
Du skal ikke bruge password for at kommer på vores Wi-Fi.

Wi-Fi på en havn er dog ikke ligesom Wi-Fi derhjemme. Masterne forstyrrer signalet, og det er derfor ikke sikkert, at der er lige god forbindelse alle steder på din båd. Vi kan desværre ikke gøre noget ved dette forhold.

Selv om vi har flere sendere, opstår der ’flaskehalse’ på de tidspunkter, hvor mange bruger Wi-Fi samtidig. Når det sker, må du i stedet bruge din teleudbyders net, som der altid er god forbindelse til på Nordhavnen.

Du kan også gratis benytte de to computere i havnekontorets forrum.